Що таке тупикова сторінка? – The Dead-End Page

The Dead-End Page

The Dead-End Page — це “тупикова сторінка”, що означає, що після її відвідування неможливо перейти на інші підсторінки. Оскільки сайт не надає можливості його покинути, користувачам потрібно лише натиснути кнопку «Назад» або повністю закрити сторінку. Відвідувачі, які “зайшли в глухий кут”, не отримають ніяких позитивних вражень від відвідування подібного сайту, що дуже погано позначається на позиціонуванні.

Як перевірити, чи є тупикова сторінка на сайті?

Перевірка сайту на наявність тупикових підсторінок може зайняти багато часу. Проте є способи поліпшити цей процес: вони припускають використання аналітичних інструментів, які перевіряють властивості трафіку на сайті. У разі Google Analytics цікавить статистика, яка відстежує потік користувачів. Саме завдяки йому можна дізнатися, на яких сторінках показники відмов і виходів мають найбільше значення. Більш пильний погляд на них дасть змогу легко визначити, йдеться про тупикової сторінкою або, можливо, проблема даної підсторінки криється в чомусь іншому.

Другий метод – просто пройти етапи процесу продажу або зареєструватися на сайті звичайним способом. З’являється сторінка з подякою або повідомлення про те, що пробна версія закінчена і більше нічого? Якщо залишається тільки закрити сторінку, значить, вона тупикова.

Сторінки, які заходять в глухий кут, не підходять для SEO. Призначений для користувача досвід враховується Google, коли справа доходить до індексації веб-сайтів, тому нехтування цим елементом може мати катастрофічні наслідки. Користувач, який потрапляє на тупикову сторінку і не має виходу звідти, зазвичай не сприймає цей досвід як щось позитивне. Він раптово залишає сайт, збільшуючи показник відмов і зменшуючи час відвідування. Це призводить до того, що посилання, що ведуть на тупикову сторінку, починають втрачати свою цінність, що негативно позначається на внутрішній структурі посилань. Грунтуючись на цій статистиці, алгоритми в кінцевому підсумку почнуть робити висновок, що сайт не заслуговує на довіру, і знизять його рейтинги. Це означає, що його видимість в мережі зменшиться, і природним наслідком стане залучення меншого трафіку на сайт, чого слід уникати будь-яку ціну. Хоча наявність окремих сторінок з тупиками – це ще не трагедія, ігнорування цієї проблеми може значно перешкодити успішному здійсненню стратегії SEO. Тому тупикову сторінку слід якомога швидше оптимізувати.

Коли не потрібно турбуватися про тупикову сторінку?

Часто аналіз високій швидкості виходу призводить до сторінок, які дійсно стосуються завершення процесу продажу або реєстрації. Це означає, що клієнт пройшов весь шлях, що було зроблено для збільшення конверсії, і тільки після цього він покинув сайт. В цьому випадку переоцінка не є приводом для занепокоєння, але це ще не означає, що не потрібно виправляти ситуацію.

З точки зору позиціонування та поліпшення користувацького досвіду, варто переконатися, що навіть в таких ситуаціях, як успішне завершення процесу конверсії, замовник не наткнеться на тупикову сторінку. Завдяки цьому можна поліпшити відносини з користувачами, і підвищити показники сторінки.

Як змінити тупикову сторінку?

У разі веб-сайтів, пов’язаних з контентом, відмінним рішенням є пропозиція контенту на аналогічну тему, яка може зацікавити відвідувача. Аналіз старого контенту з високим трафіком, який варто переглянути, або просувати новий контент таким чином – відмінне рішення. Якщо це повідомлення, узагальнююче інформацію про покупку, можна запропонувати користувачам підписатися на розсилку за допомогою призову до дії, який допоможе клієнтам бути в курсі всіх рекламних акцій і спеціальних пропозицій.

Інша ідея – пропонувати покупцям більше товарів або показувати найбільш популярні варіанти аналогічних і додаткових товарів. Цей тип контенту викличе інтерес і збільшить ймовірність того, що користувач не вийде раптово зі сторінки, а замість цього переключиться на інший контент на сайті.

Крім того, не варто нехтувати сторінками 404. Слід уникати непрацюючих посилань, але якщо клієнт знайде таку, можна відправити йому повідомлення з посиланням назад на робочу сторінку і спонукати його продовжити вивчення сайту. Сторінка 404 – це також місце для свіжих ідей і навіть жартів, які допоможуть поліпшити імідж бренду.

Будь-яку тупикову сторінку можна перетворити в провідну. Досить точно проаналізувати проблему і додати трохи творчості в її вирішенні. Одне можна сказати напевно: треба діяти швидко, щоб виправити ситуацію, перш ніж така сторінка призведе до великих втрат у вигляді поганого взаємодії з користувачем.